Nieuwe projecten en pijnlijke rug - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jessica Doldersum - WaarBenJij.nu Nieuwe projecten en pijnlijke rug - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jessica Doldersum - WaarBenJij.nu

Nieuwe projecten en pijnlijke rug

Door: jessica doldersum

Blijf op de hoogte en volg Jessica

01 April 2015 | Nepal, Kathmandu

30 maart 2015
vandaag gestart in de Old Eldery Home. Het was erg druk, met name in het aantal vrijwilligers. Ondanks het grote aantal heb ik me niet verveeld. Eerst heb ik de vloer schoongemaakt in het slaapverblijf. Hierna heb ik geholpen met het afdrogen en aankleden van de mensen. Als laatste heb ik nog geholpen de was op te hangen. De ochtend vloog voorbij. In de middag hebben we geholpen in een ander weeshuis, namelijk Solu Orphanage. De sfeer is hier zo anders vergeleken met het andere weeshuis. Het is hier veel gemoedelijker en de moeder van het huis is erg vrolijk en aardig. De kinderen hebben veel plezier en praten erg veel. Ik heb met de jongste kinderen gekleurd. Eerst hebben we zelf tekeningen gemaakt, later hebben we een kleurplaat ingekleurd. Ook heb ik meegedaan met een kaartspel die iemand anders de kinderen heeft aangeleerd. Het was een erg gezellige middag. Terug in het huis waren de nieuwe vrijwilligers ook eindelijk gearriveerd. Ze hadden vertraging in verband met het slechte weer hier. Er vlogen geen vliegtuigen op een bepaald moment. Er is een Duitse jongen, een jongen en meisje uit Nederland (joehoe) en meisjes uit België, Amerika, Finland en Ierland. In de avond hebben we Harry Potter gekeken.

31 maart 2015
Wat een heerlijke nacht! Ik heb voor het eerst een hele nacht doorgeslapen. 'S ochtends en warme douche genomen en heerlijk rustig wakker geworden. Ook vandaag weer naar de Old Eldery Home geweest. We hebben hetzelfde als gisteren gedaan, want dat moeten we elke dag doen.
Vandaag mijn eigen was ook weer gaan. Ik word er echt goed in:)
In de middag weer naar Solu geweest en het was weer gezellig. We hebben heerlijk buiten gespeeld. Maar tijdens een potje voetbal moest er natuurlijk iets fout gaan bij mij. De grond was nog glad van de regen en ik was dat even vergeten. Dus daar ging ik, vol onderuit op mijn rug en hoofd. Heb even rustig gelegen, want had even moeite met ademhalen, maar dat ging snel weer goed. Daarna gewoon doorgespeeld. Gedurende de avond deed mijn rug wel steeds meer pijn. Het moet snel overgaan anders kan ik niet bungeejumpen dit weekend:(

1 april 2015
Ondanks de val van gisteren heb ik goed geslapen. Ik had geen last van mijn rug, alleen een stijve nek. Daarom besloten gewoon naar mijn project te gaan. Daar heb ik natuurlijk weer teveel gedaan waardoor ik weer last van mijn rug kreeg. Dit is niet leuk!
'S middags zou ik naar Solu gaan, maar je raad het misschien al ik ben niet geweest. Uit voorzorg ben ik in huis gebleven, omdat ik anders weer te wild zou gaan spelen waardoor ik nog meer last kan krijgen. En dat wil ik niet, want ik heb nu officieel betaald voor de bungeejump dat ik niet meer terug wil. Ik ga vandaag mijn rust goed pakken en morgen niet te wild doen op de projecten.

सी यौ तोमोर्रोव (see you tomorrow)

  • 01 April 2015 - 16:29

    Richard:

    Voorzichtig met je rug en thuis gaan ee de was opsparen. Dan kan de machine de deur uit.
    Xx Richard

  • 01 April 2015 - 17:08

    Els Schoonveld:

    Hoi Jessica, leuk en bijzonder om je verslagen te lezen. je maakt heel wat mee. Een totaal andere wereld. Gaat het een beetje met je rug? Hier is alles goed. Straks is de Paasviering, enkele leerkrachten spelen het paasverhaal. Ik ben een discipel. Het wordt leuk denk ik. Dan nog één dagje werken en dan een lang weekend uitrusten. geniet nog van je avonturen.

    Groeten van Els.

  • 01 April 2015 - 21:26

    Alie En Herman:

    Hallo Jessica,
    Je beleeft wel het een en ander daar.
    Het is erg leuk om je reisverslag te lezen en ook om de foto's Te zien.
    Doe wel rustig aan met je rug en geniet van de bungeejumping .Jij liever dan ik.
    Groetjes uit kudel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 7206

Voorgaande reizen:

15 Maart 2015 - 12 April 2015

Vrijwilligerswerk in Nepal

15 Maart 2016 - 15 April 2013

Emigreren met Activity International

Landen bezocht: