Laatste dag en Bakthapur - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jessica Doldersum - WaarBenJij.nu Laatste dag en Bakthapur - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jessica Doldersum - WaarBenJij.nu

Laatste dag en Bakthapur

Blijf op de hoogte en volg Jessica

10 April 2015 | Nepal, Kathmandu

9 april 2015:Mijn laatste projectdag. De tijd is zo snel voorbij gegaan. Sochtends weer in de Eldery Home geholpen. We moesten het buiten gedeelte schoonmaken. Met veel water en zeep en soms drie keer het ritueel herhalend, hebben we de vloer aardig schoon en fris gekregen. Het stonk tenminste niet meer zo erg naar pis. Buiten staan er ook een paar bedden die we moesten schoonmaken, maar we kregen geen nieuwe en schone dekens van de bazin. Dat vond ze niet nodig. Dit vonden we allemaal erg vervelend, want de bedden bleven zo naar pis ruiken. Echt verschrikkelijk.Na de lunch heb ik wat cadeautjes gekocht voor Solu. Ik heb echt genoten van mijn laatste middag bij Solu. Ik vind het erg jammer dat ik daar alweer weg moet, maar het is niet anders. We hebben veel spelletjes gespeeld en gelachen. Aan het einde van de middag was het dan zover, afscheid nemen van een ontzettend leuke groep kinderen en een super moeder. Ik heb twee gelukssjaals gekregen, een blauwe en een groene. Savonds heb ik gedineerd in Thamel bij Fire and Ice. Daarna doorgegaan naar de Irish Pub en vervolgens naar OMG. Het was een ontzettend leuke avond. Toen we voor het hek van ons huis stonden moesten we op de bel drukken om de bewaker te roepen. Hij kan dan deur openen. Naar 6 keer bellen deed hij nog niet open. Toen is Olivia over het hek geklommen en heeft op de deur en ramen geklopt  hem wakker te maken. Maar niks gebeurde er. En toen werd het een beetje eng. Want er kwam een dronken man richting ons gelopen. Emily, Catherine en ik wisten niet hoe snel we over het hek moesten klimmen. Maar toen we aan de andere kant waren bleef de man ons lastigvallen. Uiteindelijk zijn een paar huisgenoten wakker geworden en hebben ons binnengelaten. Toen pas werd de bewaker ook wakker. 10 april 2015:Vanochtend om 4:40 opgestaan om Sarah uit te zwaaien. Ze verlaat het kamp en gaat voor twee weken rondtrekken bij de Mount Everest. Vervolgens heb ik nog 1,5 uur geslapen om op te staan om 8:00 uur. Ik heb lekker ontbeten en ben vervolgens naar Bakthapur gegaan met de taxi. De taxichauffeur was erg aardig en kende mijn organisatie. Hij werkt soms samen met de mensen van IDEX. Hierdoor hebben we veel gekletst onderweg. Aangekomen in Bakthapur moest ik eerst een ticket kopen om erin te mogen. Vervolgens vele mooie dingen gezien. Na twee uur lopen heb ik een pauze genomen bij één van de vele mooie gebouwen hier. Vanaf hier zag ik ook dat er een schaapje werd vermoord en het bloed werd verspreid rondom een klein tempeltje. Vervolgens werd zijn hoofd eraf gehaald en als offer gebracht. Het was een indrukwekkende gebeurtenis. Daarna weer verder gelopen en ben ik door de smalle straten gegaan waar een toerist te vinden was. En juist deze straten zijn erg mooi en gezellig. Ik ben verschillende pleinen tegengekomen, waaronder de potterysquare. Hier worden de potten nog op de ouderwetse manier gemaakt. Je kan de mensen aan het werk zien. Ook heb ik daar vlakbij een nieuwe henna laten zetten. Ik vind hem zelf erg mooi. Zo rond 12:30 uur ben ik gaan lunchen op één van de dakterrassen, voordat ik terug naar Kathmandu ging. Terug in Kathmandu ben ik eerst naar de Buddha Stoepa geweest. Hier heb ik drie broeken gekocht. Daarna terug  naar het huis gelopen. Hier heb ik lekker uitgerust en de was gedaan. Savonds waren na het eten alleen Anna, Sylvia en ik in het huis. De rest was of in Thamel, de Buddha Stoepa of in Chitwan. Ik heb samen met Anna een typisch Nepalees spel gedaan. Het was erg gezellig.
Fotos komen later.

  • 10 April 2015 - 17:40

    Gwenda:

    Jeetje wat is dat snel gegaan zeg en wat heb jij veel gezien en beleefd!
    Geniet nog even van je laatste uurtjes/dagen daar en dan zie ik je in Nederland wel weer. Genoeg om over te praten volgens mij :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 7239

Voorgaande reizen:

15 Maart 2015 - 12 April 2015

Vrijwilligerswerk in Nepal

15 Maart 2016 - 15 April 2013

Emigreren met Activity International

Landen bezocht: