time flies - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jessica Doldersum - WaarBenJij.nu time flies - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jessica Doldersum - WaarBenJij.nu

time flies

Door: jessica doldersum

Blijf op de hoogte en volg Jessica

19 Maart 2015 | Nepal, Kathmandu

De eerste dagen vliegen voorbij. Ik zal proberen de belangrijkste dingen van de laatste twee dagen te noemen.

Woensdag 18 maart:
Vandaag zijn we naar verschillende projecten geweest. We moesten overal heen lopen waardoor we 1, 5 uur onderweg waren. En de zon was erg heet, zo heet dat ik mijn nek al verbrand heb.
Smiddags hebben we Nepalese Bollywood dansles gehad. Dit was erg leuk en grappig. De lerares was Nog maar 16 en erg streng. Ze kon niet lachen, terwijl wij niet konden stoppen met lachen. Helaas geen foto's of video genomen want weer mochten niet stoppen van de lerares.
Hierna ben ik met een paar mensen naar een van de grootste, en misschien was het de grootste, stoepha's geweest. Dit was erg mooi. Ik zal een foto later plaatsen.
Op onze weg terug hebben Dalai, Olivia en ik nog gevoetbald met de kinderen uit de buurt. Ze vinden dat erg leuk.
Met het avondeten zijn we naar een Nepalees gezin gegaan en hebben we dat gegeten.

Donderdag 19 maart:
Yeah!!!! Vandaag ben ik naar het eerste project geweest, namelijk de Eldery Home. Het is een soort bejaardenhuis. Hier wonen de oudere mensen die niet voor zichzelf kunnen zorgen. Sommigen missen ledematen, zijn doof of blind, of zijn psychisch niet in orde. Toen k voor het eerst binnenkwam moest ik erg schrikken want hoe ze wonen is niet erg mooi en goed. Er wonen 26 mensen in dit gedeelte en ze slapen allemaal p dezelfde kamer. Ze zijn erg alleen en ongelukkig, maar wanneer de vrijwilligers komen dan lachen ze een beetje. We hebben geholpen bij de was, de vloer vegen, eten geven en ze verplaatsen.
In de middag zijn weer naar een film geweest. Deze duurde wel 3 uur. Het was een hele slecht actie/romantische film.
Bij het avondeten hadden we heerlijke frietjes en pizza. Het was zo lekker.

Ik heb mijn tas ingepakt want ik ga de komende 3 dagen naar Pokhara. Ik zal dan ook niks schrijven op de blog.

Tata

  • 19 Maart 2015 - 16:15

    Marja:

    Dus als je thuis komt krijgen wij bolywoodles van jou, helemaal top ik ben benieuwd;).
    Ik wens je veel plezier de aankomende 3 dagen en veel fotos maken.

  • 20 Maart 2015 - 21:42

    Bettina:

    Hoi!
    Wat een bijzondere ervaringen zeg...!
    Leuk om te lezen, geniet ervan :-)


  • 21 Maart 2015 - 11:41

    De Veijertjes:

    Hoi Jessica,

    Fijn om te horen dat je het naar je zin hebt daar. Ja de leefomstandigheden zullen daar wel niet zo goed zijn dan hier. Mooi dat je daar dan voor een poosje een bijdrage aan kunt geven, in die tijd dat je daar bent. En dat die mensen dan een beetje beginnen te lachen, lachen is toch gezond!!
    Wij wensen je nog hele fijne dagen en zien wel weer wanneer er weer een blog komt!!

    Groetjes van ons 2een.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 7205

Voorgaande reizen:

15 Maart 2015 - 12 April 2015

Vrijwilligerswerk in Nepal

15 Maart 2016 - 15 April 2013

Emigreren met Activity International

Landen bezocht: