Weekend Pokhara - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jessica Doldersum - WaarBenJij.nu Weekend Pokhara - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jessica Doldersum - WaarBenJij.nu

Weekend Pokhara

Blijf op de hoogte en volg Jessica

22 Maart 2015 | Nepal, Kathmandu

Pokhara

Vrijdag 20 maart 2015:
05:30 uur. De wekker gaat. Waarom zo vroeg? Vandaag gaan we met de bus naar Pokhara. De reis gaat 7 uur duren in totaal. Mij veel te lang! Maar uiteindelijk viel het erg mee. We hebben meerdere stops onderweg gehad voor het ontbijt, lunch en om de benen te strekken. Tijdens de stops was het uitzicht werkelijkwaar adembenemend mooi. Bergen die achter elkaar verschijnen en zelfs bergen met besneeuwde toppen.
Het rijgedrag van de chauffeurs daarintegen is iets wat je moet negeren. Ze rijden erg snel en halen op de meest gevaarlijke punten in (net voor de bocht zeg maar). Ook op de smalle bergpassen gaat dit gewoon door. Je moet er maar aan wennen.
Om 14:00 uur kwamen we aan in Pokhara. Het hotel waar we sliepen zag er erg netjes uit en de bedden lagen heerlijk!! We hebben onze spullen neergelegd en zijn meteen gaan eten in de restaurant van het hotel.
Na net eten hebben we een boottocht gemaakt op het meer en zijn we naar een klein eiland gegaan waar een tempel op stond. Deze was erg mooi.
Na het rondvaren hebben we de activiteit voor morgen geboekt. 8 mensen gaan paragliden en ik ga ziplinen. Ook hebben we nog even rondgelopen in de stad.

Zaterdag 21 maart 2015:
Vandaag gingen we om 05:00 uur al uit ons bed, want we gingen de zonsopkomst bekijken. Dit was een hele mooie gewaarwording. Op de berg waar we dit gingen bekijken was het erg druk. Veel mensen wouden het bekijken.
Na de zonsopgang zijn we naar een grot gegaan en hebben we naar een waterval gekeken. Hierna zijn we naar omze activiteit gegaan. Ik ben gaan ziplinen. Het was een baan van 1.8 km en je bent aan de andere kant in 1 minuut en 30 seconden. Een ongelooflijke kick geeft dat. Ik heb een video van de rit gekocht zodat ik hem nog een keer kan bekijken.
Na deze gweldige activiteit ben ik met een aantal mensen wezen winkelen. En savonds hebben we met zijn allen in een restaurant in de stad gegeten. Het dessert was nog het lekkerst.

Zondag 22 maart 2015:
Vanochtend zijn we weer terug gegaan naar Kathmandu. De terugreis was verschrikkelijk. Hij leek nog langer te duren dan de heenreis en er was een ongekjk gebeurd onderweg waardoor we meer dan 30 minuten moesten wachten voordat we verde konden.
Morgen begint het dan echt. Ik ga starten bij de projecten. Morgen moet ik al om 7:30 vertrekken naar de New Eldery Home. Hier blijf ik tot 11:00 uur. Om 14:45 tot 17:45 uur gaan ik naar de Orphanage(weeshuis).

  • 22 Maart 2015 - 13:21

    Richard:

    Ik ben erg benieuwd naar de video. Lijkt erg spannend.veelsucces bij de beide projecten.
    Richard

  • 22 Maart 2015 - 15:19

    Marja:

    Mooi hoor de nieuwe foto s.succes morgen met de eerste vrijwillgersdag.

  • 22 Maart 2015 - 16:55

    Lisette:

    Leuk om je te volgen Jessica en veel succes morgen met je eerste vrijwilligersdag.
    Ben benieuwd naar je volgende reisverslagen.

    Groetjes
    Lisette

  • 22 Maart 2015 - 18:12

    Marian:

    Geniet van deze unieke ervaring! Leuk om je verslagen te lezen. Gr. Marian

  • 23 Maart 2015 - 10:50

    Bertine:

    He Jessica, ik heb je verslagen even doorgelezen, leuk! Veel succes met het vrijwilligerswerk!
    Groetjes, B10e

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 7242

Voorgaande reizen:

15 Maart 2015 - 12 April 2015

Vrijwilligerswerk in Nepal

15 Maart 2016 - 15 April 2013

Emigreren met Activity International

Landen bezocht: