project en een te gek weekend - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jessica Doldersum - WaarBenJij.nu project en een te gek weekend - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jessica Doldersum - WaarBenJij.nu

project en een te gek weekend

Blijf op de hoogte en volg Jessica

07 April 2015 | Nepal, Kathmandu

2 april 2015:Vanochtend heerlijk opgestaan en had ik geen last van mij rug of hoofd. Goed teken voor de bungeejump zaterdag.Zoals elke dag zijn we vandaag gestart in de Old Eldery Home. Vandaag hoefde we niet zoveel te doen, omdat de nonnen er niet waren. Als zij er zijn dan gebeurd er het meeste werk. Maar naast dat de nonnen er niet waren, waren er wel veel studenten. Zij moeten vanuit school hier helpen. Hierdoor viel er voor ons eigenlijk niets te doen. We hebben een klein beetje was opgehangen en voor de rest vooral gezeten in de zon. Ik heb zelf nog samen "gepraat" met 1 van de bewoners. Dit is een oude dame die altijd erg moe is, maar wel een geweldige muts heeft. Eentje met een hanenkam.Na het project hebben we weer thee gedronken op onze vaste plek en heb ik een Samosa gegeten. Dit is een super lekker, maar erg scherp product. Ik ben er nog niet achter wat er allemaal in zit.In de middag ben ik naar Solu geweest. We hebben weer veel gespeeld. We hebben een nieuwe voetbal gekocht, omdat hun eigen helemaal stuk is. Ze waren er erg blij mee en we hebben gelijk even gevoetbald. Ook heb ik samen met Sarah gepraat met 1 van de meisjes. Dit blijkt de dochter te zijn van het huis. Haar ouders runnen dit weeshuis. We hebben een erg interessant gesprek gehad.Na de projecten zijn we even langs huis geweest om vervolgens te vertrekken naar Thamel. We zouden daar dineren samen met Lina, Mira, Sarah, Dalai, Sarah, Claudia, Bishal en mezelf. We hebben gegeten bij OR2K. Dit is een vegetarisch restaurant. Voor de veganisten onder ons, Nepal is bij uitstek geschikt voor jullie, overal is vegetarisch eten te krijgen.Daarna heb ik afscheid genomen van Lina, want die vertrekt morgen heel vroeg weer naar huis.3 april 2015:Vandaag was het onze eerste dag van het weekend. In de ochtend heb ik samen met nog 7 anderen een Easter Hunt door het huis gehad. Iedereen kreeg een nummer. Dit nummer stond op 7 verschillende producten geschreven. Wie als eerste zijn producten heeft gevonden is de winnaar en krijgt een chocoladereep. Die is gewonnen door Emily. In de middag ben ik samen met Claudia en Dalai naar de monkeytempel geweest. Ik ben hier al eerder geweest met Yvette, maar nu blijkt dat ik toen maar een heel klein gedeelte heb gezien. Het was echt enorm groot. We hebben daar bijna 2 uur rond gelopen. Daarna zijn we doorgereden naar Thamel (again). Hier hebben we even lekker geshopt. Het was erg gezellig, zelfs toen het even keihard regende. Savonds hebben we ook weer gegeten in Thamel, maar nu bij La Dolce Vita, een Italiaans restaurant. Het was erg lekker. Hierna ben ik op tijd naar bed gegaan, omdat we morgen om 5:00 uur moeten opstaan. Morgen is namelijk de grote dag. Ik ga bungeejumpen!!!!! Ik heb er echt onwijs veel zin in.4 april 2015:Jaaaaaaa het is zover ik ga vandaag bungeejumpen. We zijn vroeg vertrokken naar Gorkha. Dit is de plaats waar we gaan bungeejumpen. De plaats waar we zullen slapen heet de Last Resort, een beetje een dubbele naam voor een resort bij een bungeejump plek. Toen het eindelijk mijn beurt was, was ik zo bang. Ik durfde bijna niet meer. Toen ik op de rand stond was mijn gedachten dat ik terug wou. En toen de man achter mij aftelde en jump zei ben ik gesprongen. En mensen, wat heb ik hard geschreeuwd. Dit was eenmaal en nooit weer voor mij. Het was echt super leuk, maar echt voor 1 keer. Ik heb een video gekocht waardoor ik het steeds weer kan herbeleven. Savonds begon het hard te waaien en regende het veel, maar gelukkig zitten wij in een droge, wind bestendige tent. Het diner was lekker, maar mijn maag reageerde er heftig op. Ik voelde me plots erg beroerd en ben ook meteen na het eten in bed gaan liggen (rond 8 uur). En daar viel ik al vrij snel in slaap.5 april 2015:12 uur geslapen. Het is een record op deze reis. Mijn lichaam had het dan waarschijnlijk ook nodig. Ik voel me namelijk prima vandaag. We hebben een heerlijk divers ontbijt gehad zodat we de dag goed kunnen beginnen. Ook heb ik even lekker voor de tent gezeten en genoten van de geluiden om mij heen. Je kunt verschillende vogels horen en vlak naast onze tent stroomt er een klein riviertje. Vier mensen van onze groep gingen raften. Het blijkt dat wij ze niet meer zien op het resort, maar terug in ons huis.Om 12 uur hebben Dalai en ik een massage gehad. En wat was dit heerlijk!! De massage duurde een uur en het was zo ontspannend. Tijdens de uren erna was ik nog steeds relaxed. Voordat onze bus vertrok naar Kathmandu, hebben Dalai en ik nog gekeken naar andere mensen die gingen bungeejumpen. En dat geeft een goed gevoel, want ik hoef niet nog een keer.Hierna hebben we gewacht tot 5:15. Toen vertrokken we naar Kathmandu. Naar 1 uur rijden hadden we een groot probleem. Er was een verkeersopstopping door een verkeersongeval. Het werd donker en nog steeds stonden we stil. Ondertussen hebben er maar gezellig met elkaar geklets. Ik kwam aan de praat met vier mannen uit India. Om 19:00 uur kwam er beweging in. Wij moesten instappen. Onze bus haalde alle andere bussen en auto's in die stilstonden langs de weg. Toen we eindelijk bij de plek kwamen waar de opstopping was, bleek dat er mensen aan het protesteren waren. Er was zojuist een jongen aangereden en hij is overleden. Er wordt vaak te hard gereden op die weg. De mensen waren het zat en gingen de weg blokkeren. Er stonden veel politiemensen bij. Onze bus werd door deze menigte heen geleid en zo konden wij weer op weg gaan. Uiteindelijk om 21:50 uur kwamen we aan in Thamel en konden we de bus naar huis nemen. Het was een lange dag en ik ben helemaal gesloopt.De foto's van de afgelopen dagen komen eraan. Moet even geduld hebben. Ik heb problemen met mijn tablet waardoor ik misschien niet meer zo frequent kan bloggen. Ik ga vandaag proberen om alles weer bij te werke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 7235

Voorgaande reizen:

15 Maart 2015 - 12 April 2015

Vrijwilligerswerk in Nepal

15 Maart 2016 - 15 April 2013

Emigreren met Activity International

Landen bezocht: