staking en nieuw project (again) - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jessica Doldersum - WaarBenJij.nu staking en nieuw project (again) - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jessica Doldersum - WaarBenJij.nu

staking en nieuw project (again)

Blijf op de hoogte en volg Jessica

08 April 2015 | Nepal, Kathmandu

6 april 2015:Vandaag voor het eerst gestart in een andere Eldery Home. Deze is op 30 minuten rijden van ons huis. Dus dat is te doen. Ik was benieuwd of we daar wel aan het werk konden. Ik heb het geweten. Er is genoeg werk. We hebben drie kamers helemaal leeggehaald en schoongemaakt zover dat kon. De mensen die hier wonen kunnen niet goed voor zichzelf zorgen en plassen zichzelf eronder. Hierdoor stonk het heel erg in het huis. De verzorgers wassen niet elke dag de lakens waardoor de pis geur in de lakens blijft zitten. Dit is echt verschrikkelijk. Hetzelfde geld voor de kleding. Ook dit wordt niet stelselmatig gewassen. We hebben afgesproken dat we morgen de boel goed gaan wassen.Na de lunch moesten we ons verzamelen in onze woonkamer. Er was belangrijk nieuws. We kregen te horen dat er van dinsdag tot donderdag gestaakt wordt. Hierdoor rijden er heen bussen of taxi's door de stad. Dit houdt voor ons in dat we niet naar een aantal projecten kunnen gaan. Voor mij geld dat ik vanaf morgen niet meer naar de Eldery Home ga en niet naar Solu. Dit vind ik erg jammer. Gelukkig kunnen we vanmiddag nog wel naar Solu gaan. Ik vind dit een erg leuk en gezellig weeshuis. We hebben erg veel lol gemaakt en ik heb mijn camera meegenomen. Eerst maakte ik de foto's maar na een tijdje werd de camera gebruikt door de kinderen met mijn toestemming. De foto's staan al bij mijn vorige verslag. Het was erg gezellig.7 april 2015:Vanochtend gestart met Beatification. Dit houdt in dat we gaan verven in een klaslokaal. Er zijn al mensen bezig geweest van onze groep, maar ik mocht vandaag helpen. Ik heb mooie bladeren geschilderd die bij de boom horen. Ook heb ik nog een balk aan het plafond wit geschilderd. Dit was nog niet af.Smiddags ben ik naar een ander weeshuis geweest. Deze kan je bereiken met de benenwagen. Hier waren maar 7 meiden in het huis op dit moment. En we waren met 7 vrijwilligers, zo we hadden zo'n beetje 1 op 1 aandacht. We hebben gedanst en verschillende spellen gespeeld. De meiden zijn erg vrolijk en houden van spelletjes spelen.De staking was niet zoals ik had verwacht. Het was erg rustig en er reden geen auto's. Dit was voor een keer wel fijn, geen getoeter en geen uitlaatgassen in de drukke straten. Aan het einde van de dag reden er wel weer wat auto's en bussen, dus ik ben benieuwd hoe het morgen gaat. Waarschijnlijk hetzelfde als vandaag.8 april 2015:Ze zijn voor nu gestopt met staken, maar dat kan morgen weer anders zijn. Vanochtend dus naar de New Eldery Home geweest. Hier hebben de heren de mannen gewassen en hebben de dames een kamer helemaal schoon gemaakt. We hebben de vloer helemaal geschrobd en sommige dekens vervangen voor schone. We mochten niet alles vervangen van de baas. Dat vonden we raar, want sommige dekens en matrassen stonken heel erg naar pis. Toen we terug waren heb ik een uur geslapen. Ik ben helemaal leeg op het moment. Waarschijnlijk omdat dit mijn laatste week is en ik graag wil blijven, maar er ook naar uitkijk om naar huis te gaan.Smiddags wel naar Solu geweest. Ik neem nog geen definitief afscheid. Als ik morgen kan gaan dan neem ik morgen afscheid van de groep. En zo niet dan ga ik zondag er nog even heen. Het was heel erg gezellig deze middag. Sarah was voor het laatst en nam afscheid van de groep. Wel een beetje jammer.Savonds hebben we afscheid genomen van Harriët. Ze gaat rondreizen en daarna naar huis. Daarna gegeten in Thamel, omdat Hai-young morgen naar huis toe gaat. We waren er op 4 na met de hele groep, dus ongeveer 20 mensen. Het was echt gezellig.

  • 08 April 2015 - 20:38

    Richard:

    Hoi Jessica lekker uit eten en goed bijgeslapen wat een heerlijk leven heb jij toch.
    Geniet nog van de laatste dagen.
    Richard xxx

  • 08 April 2015 - 21:19

    Buurtjes Veijer:

    Hoi buurmeid,

    Jonge jonge, wat beleef jij daar een spannende tijd. Ik denk dat ik volgende keer ook maar mee ga.
    Mijn scooter achter in het vliegtuig, dat moet goed komen, toch? Wij wensen jou en de andere meiden nog een spannende laatste week en zorg dat je gezond en wel in Staphorst terug komt.

    Groetjes,
    buurman Albert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 7250

Voorgaande reizen:

15 Maart 2015 - 12 April 2015

Vrijwilligerswerk in Nepal

15 Maart 2016 - 15 April 2013

Emigreren met Activity International

Landen bezocht: